lørdag 3. januar 2009

På skøytebanen

Idag har vi hatt en flott tur til venne i Asker. Med bilen full av vinterdresser, ulltøy og skøyter (minstemann hadde vi lånt til) dro vi avsted. Regnet ikke med at minstemann ville gå så veldig lenge på dem (maks 5 min), men til stor overraskning - han var VELDIG stolt da han fikk dem på, og hadde dem faktisk på i nesten en halv time. MEN på ISEN - det ville han IKKE *ler

Fine var de derimot til å bruke til klatring i skråningen ...
Men da vi fant frem varm saft og kjeks - var det noe annet som fristet mer!


Mellomste har ikke stått på skøyter de siste 2 årene, og det var ikke så lett å få det til, men like blid (selv om han var irritert på at han ikke fikk det helt til til å begynne med)...

Med meg bak kamera klar til å finne et øyeblikk da han var på bena - fikk jeg plutselig dette BLINKSKUDDET - idet han stuper over bruskassa som han støttet seg på - og det gikk FORT!

Godt var det etter mange knall og fall med litt saft og sjokolade... mmmmmm


Før det igjen var ut på isen - denne gang med egen "motor".


Det gikk mye bedre etter hvert, og kjempegøy var det.

Eldstemann som var også med, men han fikk jeg ikke lov til å ta bilde av (kan i alle fall ikke legge dem ut her...), de bildene får jeg spare til scarppealbumet hans.

I morgen er jeg klar for en kortkveld. Minstemann fyller 3 år neste helg - og man kan jo ikke ha KJØPEINNBYDELSER når man driver med kort og papir....

6 kommentarer:

Agnetha sa...

Så ut som dere har kost dere en masse :) Jeg dro på besøk og glemte å ta bilder av vår niese, da er det godt at vi snart skal på besøk igjen! Håper vi snart kan få til en hobbykveld om ikke lenge

Fru Keilegavlen sa...

Så koseleg!! Ser ut til at de hadde ein kjempekjekk tur og koste dåke mykje! Ynskjer deg og dine ein flott søndag!

Anita sa...

Så deilig det så ut med en utedag! Har blitt veldig dårlig med frisk luft i julen:0} Igår var vi borte for første gang denne julen og det var utrolig godt! Klart jeg er med på kortkvelder, vi får vel kanskje høre med Gullbjørg også om hun vil være emd snart!? NÅ skal jeg quilte litt! Kos dere idag!

Lillian sa...

Herlig dag, så det ut til! Og blinkskuddet ditt, med ha, over bruskassa, var knalltøft!
Vi var selv ute på aking hele dagen igår,og også idag har vi vært ute på tur. Deilig med snø!!!
KLem

Anette sa...

For noen flotte koselige bilder! Likte godt blinkskuddet ditt med fallet over bruskassen :)

Tusen takk for hyggelig kommentar på bursdagen min ;)

Sivic sa...

Godt nytt år!!

Ønsker deg masse kreativitet og lykke i 2009 !!

Utrolig flotte bilder du tar, det blir sikkert moro å scrappe dem.
Skulle ønske jeg var så flink med kameraet mitt : )

Lenge siden jeg og "ungene" var på isen nå....minstemann er blitt 19 år nå : ) Det så utrolig moro ut !!