tirsdag 20. januar 2009

Nye stoler

Endelig har vi fått nye stoler til den gamle spisestua (etter besteforeldre til mann min) vår. Stolene som hører til henger ikke lenger sammen, og er farlige å sitte på. Ikke var det noe å reparere på heller, uten at det skulle koste MASSE penger for evt. å pusse opp hele møblementet. Vi har lenge sett etter stoler, men ikke funnet noe som jeg syntes passet. Så rett før jul fant jeg disse. Gode å sitte på...

og med et stoff som jeg synes passer til en gammel spisestue...

Spisestuen har ett høyt og et lavt skap - her det lave ...

og her kan dere se hvor nydelige ben bordet har... Så man kan jo bare tenke seg hvor flott dette blir når det settes sammen. Vi har kjøpt 6 stoler, så nå har vi gode stoler å sitte på når vil får middagsbesøk neste gang.... TADAAAAAA......

..... KRÆSJ!!!!! Var vel ikke akkurat slik jeg hadde tenkt at det skulle bli, men spisestuebordet er som dere kan se opptatt for tiden.... med mine kort/scrappeting *ler

Men det blir nok flott når alt dette er ryddet bort... Bordet blir i alle fall brukt flittig om dagen, og tidligere i kveld har jeg faktisk laget to kort - veldig uvanlige kort til meg å være. Hadde kjøpt noe papir fra Nille, og det var så nydelig at jeg ikke hadde lyst til å dekke det til med alt for mye.



Sjelden det blir brukt mye pynt her i gården, men denne gangen var altså ett untak. Det siste kortet har jeg malt i full fart med distress Ink (nytt av dagen), ser at jeg må trene meg mer - ta svakere farge på fra starten, og så heller legge på flere lag.

5 kommentarer:

pia iris sa...

nyyyydelig spisestue og stolene passet godt til.
scrapperotet ditt var bare sjarmerende det. klem.

Anette sa...

De stolene var skikkelig lekre!! Passet kjempeflott til spisestua di :)
Syns du er heldig, som kan ha "rotet" stående framme i stua!! Det kan ikke jeg - og må dra fram alt hver gang jeg skal produsere...

Likte veldig godt det nederste kortet ditt - og helt enig med deg - nyyydelig papir!!

Anita sa...

Såååå fine stoler, så faktisk på de her om dagen og så at det kanskje var sånne dere hadde kjøpt:0) Passer perfekt som scrappestoler;0) Jada, han ble operert, såååååå utrolig tapper og enkel gutt å ha med seg! Ingen problemer!! Igår sov han det meste av kvelden, men etter noen timer med litt dårlig form på morgenen idag er han i fin form nå og spiller FIFA09 og spiser tomatsuppe:0) Får bra med smertestillende så han ikke skal ha vondt!Taprere gutt skal man lete lenge etter, skjønner jeg!! Tror jeg må blogge litt stitcheri og kort jeg nå! Ha det bra! Klem!

Elins Cards and other handscrafts sa...

De stolene var kjempe fine. Og de så gode ut å sitte på. Må nok snart invistere i nye stoler jeg også. Begynner å vinle er de jeg har. Likte godt detaljene på spisebordet ditt. Kanskje det er noe jeg kan bruke på en av kakene mine *ler*

Artig at man kan finne så fint papir på nille også da. Og kortene ble jo kjempe flotte. ;o)

Mona Iren sa...

Herlige kort, Line :)

Flott spisestue ;x