søndag 4. januar 2009

Jula ut og inn kom...

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å hive ut jula helt ennå, men når jeg først tok juletreet - fulgte det andre med på lasset. Hos meg er det jul i hver en krok, og det er MANGE nisser rundt omkring.

Her har jeg samlet dem for å legge dem tilbake i eskene sine - eller det vil si de må ligge der i et par dager til jeg får kjøpt noen nye plastbaljer med lokk til å ha dem i. Fikk byttet ut en av pappeskene i fjor, men da hadde de ikke flere baljer - iår skal alt i plast!

Og hva kom inn når jula gikk ut - jo VÅREN! Selv om gradestokken og navnet på måneden tilsier at det er vår ennå, ble det i alle fall vårlige farger i stua mi.

Det er sjelden at jeg bruker lysmansjetter (dette er noen jeg har hatt i mange år!!!), men akkurat idag fikk jeg SÅ lyst til å bruke dem. Siden jeg ikke hadde noen nye blomster til bordet, og heller ikke gadd å kjøre å kjøpe noen - ble det derfor silkeblomster rundt lysene.

Ellers har jeg også i full fart fått laget noen innbydelser til minstemann sitt bursdagsselskap som er førstkommende lørdag (10.1). Dette blir første gangen han skal ha bursdagsselskap her hjemme med venner fra barnehagen, og han gleder seg enormt!

Siden jeg laget Ole Brum kake i fjor, har han bestilt Tigergutt kake i år!!! Vi får se hvordan det går... kommer nok noen bilder i bloggen...
Egentlig skulle jeg hatt fri i morgen også, men synes det ble litt for lang ferie (i alle fall da jeg tenkte på det FØR jul), og har derfor byttet fridag med fredag. Idag ønsker jeg at jeg ikke hadde gjort det, hadde blitt litt mykere start for ungene å komme seg opp, men jeg er nok glad når fredagen kommen og jeg kan bruke den til forberedelse til bursdagsselskap lørdag. Siden lørdag er dagen hans, skal vi også ha hele familien om ettermiddagen/kvelden.
Nå skal jeg pakke sammen litt skiftetøy som skal ligge på skolen og i barnehagen, og så regner jeg med å ta kvelden (hvis ikke det blir ETT kort da *ler)...

3 kommentarer:

Lillian sa...

Hehe, synes det er akkurat på tide med vår nå! :) Sånn bortsett fra at med våren kommer alt pollenet både i luft og vann, og sikten på dykkene mine blir dårligere.. :(

Og jo, jeg synes du skal lage "et" kort i kveld - hva med å lage noe sammen med meg!? :)

Maya sa...

Godt nytt år!
Sååå herlig med vår,gleder meg jeg og har begynt nedtellingen alt *ler*
Og kjempeflotte invitasjoner :)
Tuuuusen takk for nyydelig julekort jeg fikk av deg!
Kjempelekkert med bok da :)
Go`klem fra Maya.

Hilde Aaslund aka Scoobie sa...

Det blir litt tomt i stua når jula blir kastet ut, det gjør det. Selv om jeg kunne tenke meg en periode med snø nå, var det ingen dum ide å pynte med vårens farger og blomster (det er jo ikke sååå lenge til påske?)!