lørdag 17. januar 2009

Lett blandet

Uff så dagene går, har liksom en plan om å oppdater bloggen min ganske jevnt, men innimellom så glipper det litt... Uken har bare fløyet avsted, men mannen på reise og 3 barn hjemme fylles dagene godt opp. Torsdag bestemte jeg meg imidlertid for å ha hjemmekontor, da slapp jeg stresset på morgen og på ettermiddagen med levering og henting av unger (har arbeidstid fra 0830-1500 - men har en halvtimes kjøring). Det var utrolig deilig, og ikke nok med det jeg fikk gjort MASSE. Skulle programmere en database, og den ble faktisk NESTEN FERDIG!

Da fredagen kom var det endelig fri for min del (jobber 4 dager i uken), men dagen var fullpakket. Minstemann fikk være hjemme fra barnehagen, og det var SÅ KOSLIG! De var lenge siden jeg har hatt ham hjemme på en fridag, da det har vært så mye annet som MÅTTE gjøres.

Formiddagen gikk til litt husarbeid og handling, og da barna kom hjem fra skolene skulle det bare være KOS. Vi fikk nemlig besøk - kortlagingsbesøk!!! Med 6 barn (to og to like i alder), fikk også vi mammane en flott ettermiddag og kveld med kortlaging. Middagen ble servert da mennene kom fra jobb - hjemmelaget pizza - mmmmm.....

Noen kort ble det også - her er noen av dem (beklager litt dårlig fargegjengivelse)



For ca 2 år siden begynte vi med å lage nytt bad, men det har gått litt i rykk og napp, og arbeidet har kun blitt gjort i helger - vinterstid.
Nå er jeg imidlertid SÅ LEI AV BAD OG VASKEROM sammen, at nå har jeg kommandert mannen til å gjøre det ferdig. Og som den snille mann han er - gjør han som jeg sier (i alle fall noen ganger - har vel kanskje noe med at han egentlig er enig...).
Idag har han lagt ferdig halvparten av flisene på gulvet inne i dusjen. Disse er av en annen størrelse og litt lysere enn gulvet forøvrig (lettere bl.a og lage fall med 10 x 10 fliser enn med 30 x 30...

Han har også fått gjort ferdig "søylen" inn til dusjen - Her skal det være glass på høyre side, og på venstre side blir det inngang til dusjene med glassdør (som skal festes i søylen). I morgen har han planer om å gjøre ferdig resten av gulvet, så får vi se om det blir noe mer... (må vel få litt helg han også).

Eldstemann hadde SÅ LYST til å være hos bestemor og bestefar på overnatting i helgen, og jubelen og ansiktet hans idet han fikk svar om at det passet - burde vært foreviget (men kan jo ikke ha kamera tilgjengelig til et hvert øyeblikk).
Siden han skulle bort, fant jeg ut at lørdagsmaten for de to minste ble enkel (men det beste mellomste vet - PØLSER i lompe).
Da de var vel i seng, ble det en god middag på oss voksne - det var LENGE siden sist vi hadde laget middag bare til oss to. Ikke nok med at vi laget middag, men jammen ble det en flaske vin på oss også (husker ikke sist gang), og for en vin! Dette tror jeg er noe av den beste vinen jeg har smakt. Jeg vet ikke hva den koster (er ikke en billigvin), men skal du ha en NYYYYDELIG VIN - prøv denne!!!

Kortkvelden fredag ble avsluttet med et Clear Card, noe jeg forsøkte for første gang (ble så inspirert av kortet jeg fikk til jul - se tidligere innlegg). Jeg ble rimelig fornøyd med resultatet (fargeleggingen er jevnere og finere i virkeligheten), men plastarket jeg brukte (overhead ark), var nok litt i tynneste laget. Det blir helt klart flere slike kort!
I morgen har jeg ingen planer (bortsett fra de jeg har for mannen min *ler), men er helt sikker på at jeg klarer å fylle dagen. Bordet med kort/scrappeutstyr står der klart - så det er ikke umulig at det blir noe kreativt.
God helg til dere alle!

1 kommentar:

Agnetha sa...

Så mye du har fått gjort den her uka da! Flotte kort som alltid. Clear card skal jeg prøve meg på, har en utfordring liggende på vent fra Scoobie ang.det. Har jo sett vinsamlinga di' og ser at det er ikke hos dere det går mest av det, men så flott at du deler tips med oss! Nå kan jeg "kommandere" Tor til å kjøpe den neste gang han er ute å reiser *ler* Så morro å se at dere har kommet lengre på badet, skjønner godt at du begynner å bli lei slik du har det nå