mandag 19. januar 2009

En ny epoke

Da var en epoke over her i familien - og en ny har startet - vi har ikke lenger barneseng i huset! Igår så nemlig minstemann ekstrasenga vi hadde stående, og talen var klar - DEN SKAL JEG HA PÅ ROMMET MITT.

Jeg førsøkte forsiktig og forklare at da ble lillesenga borte, og ja - det var greit. FLOTT tenkte jeg - og satte igang - skrudde senga fra hverandre og fikk den nye på plass. Minstemann var et STORT SMIL - da den kom på plass med STOR DYNE og med kosedyr på plass.

Her ses kaninen som ser strikket av bestemor (alle tre har vært så heldige å få hver sin - eldstemann en elefant, mellomste en bamse, og altså denne kaninen til minstemann).


Det var ikke så lett å få tatt bloggbilde, da sengen skulle prøves HELE TIDEN. Legg merke til rundingen på veggen - de er stemplet med et foam-stempel (mye man kan bruke stempler til *ler).
I den andre siden av rommet fikk lekehyllen plass (en delt hylle fra IKEA - den andre delen står hos eldstemann - passer perfekt under skråtak. På toppen ligger en brannstasjon og annen DUPLO som skal bygges opp og stå der til å leke med (samt kronen fra 3-års dagen).
Neders i sengen ligger denne herlige fyren - en LANG hund ...

Ellers har jeg hatt fridag idag, men har ikke gjort stort. Noen vaskemaskiner, litt jobbing (for jobben min - PÅ FRIDAGEN *dåne), og i ettermiddag har vi vært på bading. Da vi kom hjem var middagen unnagjort i en fei, så lekser og UT.... Nå skulle det lages SNØMANN for som eldstemann sa - i morgen skal den jo smelte *sukk fra de håpefulle...
Så med en boks med rosiner, en gulrot og et rutete skjerf så denne karen dagens lys - her med sine gode kamerater.

Måtte jo ha et nærbilde av ansiktet - det var jo SÅ HERLIG!


Ellers har jeg lest litt om bildebehandling idag, og en ting jeg har lært er da å lage ovale bilder, med litt grumsete kant rundt (litt lite på siste bildet her). Kjempegøy å lære litt mer om hva og hvordan man kan forbedre bildene.

Det har ikke blitt et eneste kort eller scrappeside idag, selvom jeg har hatt god tid til det, men lysten var bare ikke der. Vi får se hva det blir til litt senere.

I morgen er det igjen jobb, skal på kurs, så det blir en pen start på denne uka.

4 kommentarer:

Maya sa...

Åhhh så herlig snømann!!
Kanskje jeg skulle gjort som dem,lagd meg en snømann idag istedet for å irritere meg grønn på grunn av all snøen *fnis*
Neste gang!
Ha ei flotters uke,
klem fra Maya :)

pia iris sa...

så koselig rom han har da.
litt rart når epoker er over, men litt godt og.
koselig snømann dere har lagd.

Lillian sa...

Ja, nå har han blitt STOR gutt, tenker jeg! Hehe, jeg husker godt da barnesenga til våre forsvant også... De første nettene ramlet hun ut av senga med et brak, i alle fall et par ganger pr natt..! :)

Ha en strålende dag!
klem!

Elins Cards and other handscrafts sa...

Ja det får man si... Så fort som tiden går, og plutselig er vesle gutten ikke liten lenger. Stor og flink nå som han har fått "stor" seng :D