torsdag 30. oktober 2008

Noen kort

Den siste uka har det ikke vært annet enn sykdom her i huset. Faktisk har vi vært syke ALLE 5!!! og det har ikke hendt noen gang tidligere. Værst var det på tirsdag, da var både jeg og de to eldste hjemme, og kl. 12 ringte de fra barnehagen og sa jeg måtte hente minstemann som hadde feber.

I morgen skal eldstemann på skolen for første gang denne uka, mens jeg skal være hjemme med minstemann som ikke er helt i form (vet ikke hva -men han har til og fra med feber). Siste skudd på sykdomslista var pappa'n i huset som gikk hjem fra jobb idag! Men nok om sykdom....

Endelig kommer det noen bilder av kort her i bloggen min. Det er lenge siden sist!

Korttingene har ligget fremme i går og idag, men det har ikke blitt så mye kort av den grunn. Overskuddet er ikke der, men noen har det da blitt.

Her ser dere bilder av noen kort i et litt annet format enn det jeg normalt lager. Har fått forespørsel om noen litt mindre kort også for salg. Jeg har laget noen i 10 x 10 cm tidligere, mens disse er i 7.5 x 15 cm. Synes egentlig at størrelsen var litt spennende å jobbe med.

På kortene har jeg for første gang forsøkt å stemple på mønstret ark og klippet ut detaljer av detter for å montere på motivet. Det er noe jeg lenge har tenkt jeg skulle førsøkt meg på, men som jeg glemmer når jeg setter meg ned med akvarellblyantene mine. Men nå er det forsøkt, og det vil helt klart bli benyttet igjen.

Beklager bildekvaliteten på kortene, men de er bare tatt i full fart nå for å få litt bilder i dette innlegget. Skal se om jeg ikke klarer å få tatt noen bedre bilder av andre kort i morgen.


Det siste kortet her er laget med motiv som er stemplet og fargelagt av mellomste. Han synes det er så gøy å lage like kort som mamma, og da skal vær minste deltalj være med. Idag var det han som satt og stemplet motiv og farget, da han plutselig fant ut at han måtte lage ett til slik at vi kunne lage like kort. Så med hans stemelmotiv, og mine kortideer kom vi da frem til dette kortet - som han laget likt av.

Et par timer etter at han hadde laget kortet kom han plutselig på at læreren hans hadde fortalt at sønnene hennes fyller ett år i morgen, og da jeg foreslo at han kunne gi kortet til Ask - synes han det var en god ide (selv om som han sa: "Jammen mamma, han er jo bare null år da....!", hvorpå jeg svarte - "Ja men Silje (mamman) synes nok det er hyggelig!").

Forhåpentlig vis snart tilbake med mer hobbylering.















1 kommentar:

marit80 sa...

Så mye fint du har i bloggen din:)