lørdag 1. november 2008

1 mnd til advent

... da er det vel på tide og begynne med dette - en julekalender til minstemann. Mellomste synes at det var dårlig at ikke minstemann også hadde brodert kalender da vi hang opp julekalendrene i fjor. Minstemann fikk da sine pakker knytt fast til et hampetau!
Var på hobby/garnbutikken på fredag, og da fant jeg en kalender som jeg synes var ganske ok - så den ble med hjem. Som dere kan se har jeg begynt å sy litt - og det er jo så gøy!
Idag har det imidlertid ikke blitt så mye av noe, da minstemann ble dårligere, og vi havnet på legevakta. Her skrek han så fælt at han (etter at kun en hadde vært inne hos legen), ble flyttet lengst frem i køen (*så idag går det en STOOOOR takk til legevakten og legen i Tønsberg). Der viste det seg at han har fått ørebetennelse og at trommehinna holdt på å sprekke. Han har skreket, og skreket, og skreket..... Til slutt tok jeg dobbel dose av Paracet for at han skulle få litt ro.
Nå har han sovet i et par timer. Mann min er "kastet ut av soverommet" (ligger i køyesenga hos eldstemann), mens jeg nå ska flytte minstemann over i vår seng. På denne måten kan i alle fall en av oss få sove i natt (jeg får heller ta det igjen i morgen).
Blir ikke noe langt blogginnlegg idag, men jeg lover å komme sterkere tilbake.

5 kommentarer:

Vibeke sa...

Så koselig at også minsten får flott kalender:)

Vondt med øreverk altså!! Har en her som sliter mye med det. Og det virker rett og slett forferdelig vondt!!! Ønsker han riktig god bedring.

Anita sa...

Neimen, nå må det vel være bra med syke barn for en stund!!! Stakkars lille gutten! Uff her er det bare en som har julekalender, men syns den mailegen som de har fått på fryd for øyet bare var sååååå fin så kanskje jeg kan lage noe ala selv!! Må en tur i tenke boksen så får vi se!! Håper dere har det bra idag! Snakkes en annen dag! Klem!

Elisabeth sa...

Uff da, stakkar liten gutt, øreverk er jo bare så utrolig vondt. Håper det går fort over igjen.
Nydelig kalender du har begynt på også, gleder meg til å se det ferdige resulatet.

Maya sa...

Åhhh gleder meg til å se julekalenderen ferdig!
Så moro med hjemmelagede julekalendere :)
Og kortene du har laget under her,Line var kjempeflotte!
Så dyktig du er :)
Klemmer fra Maya.

?? sa...

Hei og hopp..
flott blogg du har, mange lekre kort du har laget..