onsdag 29. oktober 2008

Den første vinterdagen

Dette er hva vi våknet opp til her på Nøtterøy idag. Ikke hadde jeg tenkt at snøen skulle komme så tidlig!!! Vinterdresser var ikke funnet frem, votter og de fleste av luene av ennå på "loftet" og vinterstøvler hva er det?

Så da eldstemann kommer inn på soverommet idet vi skal stå opp og sier at det er snø ute - blir ikke mor like fornøyd som barna - er liksom ikke den samme begeistringen i stemmen...

Dermed er det bare å dukke ned i vinterklær haugen og se om det er noe som passer. Heldigvis (idag) er eldstemann, yngstemann (ble hentet fra barnehagen med feber igår) og jeg fremdeles syke. Mellomste var igjen frisk til å gå på skolen (han har vært hjemme 1 dag med feber og vondt i halsen), og jeg fant en dress - heldigvis passet den, og jeg har også vært så heldig å arve endel tøy og deriblandt støvletter - som passet!

Så mellomste reiste blid og fornøyd på skolen og skulle lage snømann.

De siste blomstene i hagen er vel like fornøyde som meg, der de står dekket med snø


ikke det at det er så mange rosene igjen, men her Fairy og under Westerland prøvde fremdeles og klamre seg til sommeren...


Bildene ble tatt innenfra i vinduet, for ut det vil jeg helst ikke. Ikke det at jeg kommer så langt idag heller. Heldigvis skiftet den snille mannen min dekk på den bilen jeg kjører forrige helg, så idag kjører han den bilen. 1. klassingen er flink å går hjem fra skolen selv, så nå etter å ha vært en tur ute for å hente ved, har ikke jeg tenkt meg mer ut idag...
Så nå er der fyr på peisen, varmepumpa står og går, og etter 4 dager med omgangssyke, føles det faktisk deilig å være syke idag også (jeg er heldigvis på bedringen vei).
Da er det bare å koke seg en kopp te, synke ned i sofa'n under et tepper, og kanskje blir det et kort eller to idag...

6 kommentarer:

yan sa...

So beautiful.
web hosting
web design

Hannes hage sa...

Vakkert, og tidlig.

Anita sa...

Hørtes ut som morgenen her det der, bortsett fra at jeg ikke var syk og skulle på jobb og derfor var vi ute av huset her 7:20! Og alle godt kledd! Litt stolt da ja, snakk om skikkelig mamma med kontroll *ler*! Så kjedelig at dere skulle være syke så lenge da!
Håpe du får laget noen kort! Jeg strikker i adg, jeg, forandring fryder! Nå strikke mere! God natt!! Klem!

Lillian sa...

Øverste av disse to bildene var utrolig flott, Line!! Jeg for min del liker også vinteren... Omtrent like godt som jeg liker vår, sommer og høst..! :) Hver dag har sin sjarm - ta vare på alt dagene gir!!!

Høres ut til at du også er bra av omgangssyken - og det er bra!
Ha en fortreffelig torsdag!
klem fra Lillian

Anita sa...

tenkte akkurat på dere! Så kjedelig at dere er så langvarig syke, AMalie er hjemme idag, men tror hun mest er sliten+ litt vondt i halsen! Trenger vel en liten pust innimellom hun også! Fortsatt god bedring!

Grethe sa...

Hei!

Takker for titten i bloggen din!

Jeg har en utfordring til deg:
7 Avsløringer...