fredag 24. oktober 2008

Endelig en fridag

eller....

Her er "fridagens" forløp

0630 vekkes av mellomste som synes det er morgen
0700 minstemann roper - "jeg er våken", skifter bleie og kler på ham
0710 legger meg igjen i 10 minutter før eldstemann våkner, og vi står opp
0730 finner frem klær, smører matpakker, og serverer frokost
0810 leverer minstemann i barnhagen
0820 leverer de to største på skolen
0830-0850 har en hyggelig prat med en mamma på skolen
0900 kjører hjem, tømmer tørketrommelen, legger inn nytt tøy til tørking, spiser frokost
0930 henger opp nye kokosnøtter på terassen til fuglene og tar noen bilder...
Bilde tatt gjennom vindu...
En liten kjøttmeis som koser seg...
En som sjekker den gamle kokosnøtta som falt ned på terassen i stormen på mandag...


0945 kjører til skolen for å se på og filme eldstemann sin klasses fellessamling
1035 kjører fra skolen, kjører innom besinstasjon for å få en liten matbit på vei til JOBB!!!
1100 starter opp pc på jobben, leser mail og jobber i 50 minutter før jeg skal i møte
1200 møte
1305 telefon hjemmefra - eldstemann og mellomste er alene hjemme - de krangler og mellomste gråter. Eldstemann vil ikke prate i telefon og legger på rører. Mange telefoner og meldinger hit og dit før ting ordner seg - MAMMA ER STRESSA (og der skjer ikke ofte!)
1330-1510 møte fortsetter (over en time over tiden - må ordne med pappan, slik at han kommer på fn-dag tilstelning i barnehagen...)
1510-1550 nytt møte - oppsummering
1555 tilbake på kontoret, logger meg at pc, selger et kort :-)
1600 kjører hjem
1630 kommer hjem, rett inn på kjøla, finner frem middag.
1650 middagen står på bordet
1710 flater ut på sofa'n mens min snille mann rydder av resten på bordet
1850 hanler litt
1910 henter eldstemann hos en kamerat
1920 setter minstemann i badekaret
1925 lager toast til kveldskos for familien
1940 kveldsmat, roen senker seg...

... og dette skulle være en fridag - jeg er nå ikke sikker jeg...

men mandag, da har jeg fri!!! Da skal jeg bare: smøre matpakker, kjøre/hente barn, rydde litt, vaske klær, stryke, handle inn for uken, lage middag, på svømmehallen med familien - ja det blir virkelig en fridag... og kanskje får jeg besøk av Anita og vi skal lage noen kort - Jeg gleder meg!

Ha en strålende helg alle sammen.

4 kommentarer:

Lena sa...

Pjuh! Hørtes jammen hektisk ut!
Kos deg du - både nå i helgen og når mandagen endelig kommer!

Elisabeth sa...

Puh..jeg ble sliten bare av å lese det...håper ikke du får mange slike "fridager" *ler*

Anita sa...

Også så synd at dere idag er syke!! Håper dere blir friske fort! God bedring!

Lillian sa...

Heheh - dette hørtes ut som en helt alminnelig fridag..! ;-) Du får stresse ned, og nyte denne mandagen! :)

Ha en strålende uke!
Klem fra Lillian