søndag 5. oktober 2008

Siste ukes kort

Endelig var kamera hjemme igjen! (egentilig var vel det beste med det at mann og barn også var hjemme :-))

Her kommer et lite utdrag av kortene jeg har laget den siste uka. Bildene er ikke av den beste kvaliteten, da det var litt mørkt der jeg tok bilde, men det får duge.

Det første kortet er holdt i bare sort/hvitt. Enkelt slik som jeg pleier...

Har vært så gøy med "retroblomster" denne gangen, og her er et nærbilde av den hvite på kortet over - som er "kantet" med sort stempelpute og rundet litt bladene på så det står litt opp fra kortet. Den sorte blomsten i midten er en punsh.

Et kort til ei lita tulle (Anita jeg skulle vist før at det var bursdag hos deg idag, men du kan jo få det som en hilsene til Ane her i bloggen).
og en nærbilde til av blomst - denne gang kantet med brun stempelpute. De blir så utrolig forskjellige med samme utgangspunkt!


En annen ting jeg har synes var så ok denne uka er tekster - vennskapstekster. Her kommer en tekst jeg synes passet så god til et av de nye stemplene mine.


Et kort til den som elsker motorsykler....

... en liten gladhilsen...

Til bursdagen min i sommer fikk jeg noen nye farger som jeg ikke hadde forsøkt ennå (bilde er her veldig dårlig - men se detaljbilde under for fargene). Det var kjempegøy - så nå er det et nytt ønske på ønskelisten min... Fargene brun/beige er egentlig ikke farger jeg normalt bruker, men har forsøkt å utfordre meg selv både når det gjelder farger og når det gjelder "lag på lag" på kortene mine denne gangen.

...detaljbilde av jenta...

Jeg har lenge hatt liggende endel arkbiter som det er punsjet ut (som her hjerte) i, og her har jeg altså bruk "restene" på et kort...

Høsten er virklig her!!!! I natt var det storm her på Nøtterøy, og "høstkortet" passet jo godt inn i den forbindelse. Synes også teksten passet SÅ godt til tema på kortet.

Endel av bladene er satt på med limputer slik at de står opp...

Da jeg var i England i våres kjøpte jeg jo endel - her er et 3D-klippeark med en bamse i en rose som var så søt at jeg bare måtte ha den (farger under...)

og her kan du se hvordan bildet står ut fra kortet.

"Lag på lag" kortene ble en utfordring for meg, men jeg synes at resultatet ble ganske bra (kom gjerne med konstruktiv tilbakemelding). De runde motivene er hentet på Scrapping.no/forum - der noen flinke damer har laget dem til fri benyttelse. Takk!
Som dere kan se har det blitt litt av hvert den siste uken - her er bare et lite utvalg.
Utstyret ligger fremdeles utover kjøkkenbordet, så da er det bare å finne på noe enkelt til middag i morgen også (*ler)...

4 kommentarer:

Anita sa...

Så masse flott og tusen takk for kortet til ANe;o) Ungene laget hvert sitt kort til Ane på fredag og de ble så fine atte! Men jeg tror vi alle sammen ønsker oss en kort kveld hos dere! Iallefall AMalie og jeg, og jeg ønsker meg Maaaaange album kvelder:o) Nå er Johnny og henter fam. Tilde på flyplassen og jeg koser meg sånn her hjemme alene en time! Blogge rog hekler, tv'n er slått av! Helt stille! Du får kose deg! Klem!

Elisabeth sa...

Så nydelige kort, de er som små kunstverk alle sammen :)

Unknown sa...

Så utrolig fine kort, tante! :D
Men dine kort blir jo alltid fine.
Klem Helene.

Anette sa...

Nydelige kort :o)