søndag 24. januar 2010

Filmkveld og kort

For et halvt år siden sluttet vi å leie ut leiligheten vi har i kjelleren. Den ble fylt med møbler vi hadde fra før, og bildene på veggen er kunstverk laget av gutta her i huset. Her er bildet som minstemann malte...
Endelig har de kommet opp på veggen. Kjellerstua har blitt innredet med tv, playstasjon og blitt til et "gutterom". Her koser de seg stort Denne helgen var det mellomste Inge sin tur til å ha filmkveld med gutter fra klassen. Her er de plassert i sofan med bordet fullt av godteri...
Popcorn, potetgull og sjokolade...



Kvelden var kjempe vellykket, og de virket som om alle 5 storkoste seg! Slik så det ut da kvelden var over, for Inge hadde nemlig lært av storebror at det var ikke "fest" uten popcornkrig...


Det så ut som det var nok å kose seg med da, selv om det ikke var mye igjen i skålene da kvelden var over.

Det fine var at men disse hadde filmkveld, eldstemann Even hadde overnattingsbesøk og minstemann Atle satt og spilte "Knerten" på data'n, fikk pappa'n tid til å skru modellbil, men jeg fikk laget kort... MANGE KORT :-) I alt ble de 5 kort på fredagskvelden. Som alltid enkle kort, men denne gangen med dekorark. Jeg forsøker for tiden å bruke alle de stempeltrykkene jeg har byttet/fått fra andre, og disse damen er bare herlige! Synes også teksten (som jeg har satt opp selv i Elements) passet perfekt.


Neste kort, passer jo perfekt nå når våren nærmer seg...



Og hva med dette HERLIGE paret...



Musa som jeg har fått av Agnetha - er bestandig et perfekt motiv - uansett alder! Her har jeg brukt et nytt dekorark som jeg bare falt så for - nydelig ikke sant?


Så samme dekorark på dette bilde også, men med annet motiv og annet oppsett.



I samme pakke med dekorark, fant jeg også dette - en sikker vinner, og jeg er like "forelsket" i Sarah Key stempelet.... *smelt


så derfor ble det også et med den nye lilla distress Ink fargen jeg har kjøpt.



Neste kort har jeg laget med GAMLE stempeltrykk - de må minst være 5 år gamle, men det gjør jo ikke noe når man finner et så nydelig som denne elefanten


Nest siste kortet idag er laget av rester etter et hjerte som jeg har stanset ut. I stedet for å kaste arket som var rundt, klippet jeg det til en smal rød ramme. Jeg limte dette så på de samme dekorarket som på kortene tidligere i innlegget her og klippet så rundt. Litt anderledes - men så fornøyd! Siden hjertet i seg selv gjorde så mye ville jeg ikke har for mye annet på - kun noen hvite blomsterbånd og en tekst.


Siste kortet i kveld er jeg ikke helt fornøyd med - det mangler noe! Jeg har lurt på om jeg skal ha en tekst på høyre siden av damen midt mellom blomstene? Dettte kortet får heller ligge å vente - så kan det jo hende at jeg finner ut hva det er som mangler.


Dette var det siste kortet for idag. I morgen reiser jeg på Økonomiseminar med jobben et par dager, så det blir nok ikke noen nye innlegg de første dagene.
Ønsker alle en flott uke.

6 kommentarer:

Trine sa...

Kjempefine kort du har laget. Likte det med elefanten spesielt godt.
God tur på seminar.

Hilsen "Tutta"

Pia sa...

He he, kjenner igjen den kombinasjonen med gutter og popcorn....
Så mange flotte kort du har laget! Imponert!

May Britt sa...

Knall, som alltid Line. Synes paret ditt var herlig :)

Maya sa...

Åhhh så mange flotte kort du har laget!!
Så herlige motiver og nydelig pyntet!!
Lurt med filmkveld ;)
Ha en flott mandag,
klem fra Maya :)

Agnetha sa...

Så da ut som om gutta hadde en flott kveld, og popcornkrig er alltig en klassiker. Dog ikke for mor som må rydde opp da *ler* Jammen har du produsert mange flotte kort i helgen! Og du må bare si i fra om det er noe stempeltrykk du vil ha

sandra sa...

så herlig med et sted ungene kan samles uten å sitte oppå foreldrene =) Og for en kortproduksjon! Skal si du er kreativ og produktiv ! Nyyyydelig!!!