søndag 8. mars 2009

Det nærmer seg

BAD!!!!

Endelig har jeg fått tatt noen bilder av det som skal bli det nye badet vårt. Jeg gleder meg SÅ MASSE!!! Idag har mannen fått fuget det siste - det var denne søylene inn til dusjen. I døråpningen skal det være en glassdør, og på høyre side skal det været et klart glass. Lista innerst på veggen er ikke satt opp - da den skal gå mot glasset på hver sin side.

Listene har vi hatt hjelp til å sette opp av en kamerat av mannen som er snekker. Det var godt å slippe det - det hadde tatt MANGE timer om vi skulle gjøre det selv, nå brukte en snekker i stedet ca 1 dag. Listene er nå sparklet og klare til å males.

Her ses innredningen - selvkonstruert - og laget av min flinke mann. Jeg ville ikke ha noen med "hull" under innredningen til samling av støv, og ikke overskap som samler støv på toppen. Inne i hjørnet er det planlangt at det skal stå en hylle helt ned til benken (som er bestilt - stenplate). Denne skal være åpen og gå helt til taket.

På hjørnene skal det være treverkt og dørene skal også være i treverk. Tror det blir bjørk med kirsebærfarge. På veggen skal jeg ha et stort speil med samme type lister som rundt dør og vindu. Med en pappa som er elektriker - må man jo ha varme bak speilet - slik at det ikke dugger når man dusjer....

Ett vindu i rommet - vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det ennå. Det er jo umulig å feste gardiner i og med at vinduet går helt ut til lista - i tillegg ønsker jeg egentlig ikke gardiner, men noe må jeg finne på. Tror kanskje det blir en film eller noe som limes på i alle fall de to nederste rutene. God plass mellom badekar og innredning er det også, noe som blir veldig godt, for på badet vi har nå må vi bytte plass...


Doen får en hylle bak seg - slik at guttane i famlien kan stå, og så blir det vel plass til noen grønne planter for mor...

Et stort deilig badekar har vi også kjøpt inn. Uten blobler - da vi ikke regnet med at det ble bruket noe særlig i og med at det er vegg i vegg med soverom. Hullet ved siden av do er skittentøysjakt som går rett ned på vaskerommet.

Og tror dere ikke at det var noen som hadde flyttet inn alt (jeg fant dem da jeg ryddet). Så nå står de klare til sitt første bad....

I går var det vinteraktivitetsdag for 1. klassingen. I lett snøvær hadde vi noen strålende timer sammen med barn og voksne fra klasen. Her er minstemann med akebrettet.... Han fant seg en liten bakke og jeg vet ikke hvor mange ganger han gikk opp og kjørte ned!

Her er en fotoserie av 1. klassingen - synes det ble så stilige - ops!!!!!


Og her storebror og 1. klassingen sammen - med nye briller som ble kjøpt inn i vinterferien.


Mandag var jeg på nytt møte i fotoklubben og lært litt mer om kamera og innstillinger. Så idag har jeg forsøkt meg litt - her et bilde av fuglene som er på besøk og spiser litt. Bildet er ikke helt klart, men øvelse gjør mester sies det...

Ellers går det fremover med sekskantteppet mitt. Koser meg skikkelig med det!

I morgen er det igjen arbeidsdag. Regner med at det blir en "rolig" dag, da de fleste av beboere, ansatte og kollegaer i administrasjon er bortreist på felles vintertur. Jeg har imidlertid MASSE og gjøre, men uten for mye avbrytelser regner jeg med å få gjort mye før fredag - da har jeg igjen langfri.

Ønsker alle en riktig fin uke.

4 kommentarer:

Anette sa...

Kjempeflott bad du får deg Line!!! Tenker nok du gleder deg til det er helt ferdig!! Jeg gleder meg også til å se flere bilder da ;)

En flott uke til deg også!

Irene sa...

Det badet blir bare så sinnsykt råkult!!!!

Hulda sa...

Så stilig bad dere har, virkelig lekkert! Ser du har skrevet på butikken min, kom gjerne innom Husfruas Memoarer, som er bloggen min. :)

lise sa...

wow for et flott bad dere får!!
morsom akebrett bildeserie:)