tirsdag 9. desember 2008

Juleverksted med 4.klasse

I morgen skal jeg være med å hjelpe til når eldstemann skal ha juleverksted på skolen. Av en eller annen grunn har jeg fått et rom helt for meg selv - der skal vi holde på med papir.... (kan ikke forstå hvorfor jeg er plassert der...*hehe).

I fjor laget vi kort, i år har jeg stjålet ideen til Marianne (som lager UTROLIG MYE FINT!!!). Hun har vel egentlig laget julekurvene som kort, men jeg har laget dem som enkle hjerter til å henge på juletreet. Måtte jo teste ut i kveld (slik at elevene kan se hva de skal lage), etter at jeg har laget ferdig masse blomster og annet stæsj til å pynte dem med.

Her er en med bilde skrevet ut fra nettet



Her er en med stempeltrykk


Og til slutt kommer den som eldstemann laget sammen med meg i kveld. Han synes det var kjempegøy, og ikke tok det så lang tid å få ferdig hver enkelt heller.

Så da er det bare å klargjøre hjernen for morgendagen - med ca 80 unger regner jeg ikke med at det blir så mange pausene.

Og til slutt en sang som får oss til å tenke på julen på en annen måte

2 kommentarer:

Anette sa...

Disse hjerte-korgene var kjempefine! Det ser veldig kjekt ut å lage disse med elevene! Regner med at de blir godt fornøyde med resultatet :)

Lykke til ;)

Anita sa...

ÅS spennende da! Vi skulle avslutte julekort jobben idag vi, men kom ikke så langt, + at det kortet som jeg hadde tenkt til dere, det fikk vi sendt avgårde i går;0} Nå er det Davinci koden! Spørsvel om jeg orker se hele! Skal på jobb i morgen hvis Ane er frisk! Har skikkelig bløt mage, egenlig bør hun vel ikke i barnehagen, men hun er jo ikke syk så jeg tror vi prøver, så får de heller ringe meg! Ungene laget forresten mange kort i går også, har helt dilla;o) Jeg lager pakkelapper, og de blir såå fine! Hmm! Kanskje jeg skal bruke litt av samme teknikken på julekort til dere! Kos dere! Så snakkes vi! Amalie er forresten ganske så fornærmet for at vi ikke har fått vært sammen og laget kort, for det hadde jeg jo lovet! Nå skal jeg se om jeg finner litt kort materialer i filmpausen! Ble visst "litt" langt dette!