torsdag 13. november 2008

Stolt mamma

Idag våknet vi til en helt herlig dag her på Nøtterøy. Med fullmåne og rim på bakken, var det bare så vidt jeg ikke snudde og reiste hjem for å hente kamera for å få tatt noen bilder på vei til jobb. Men var litt sent ute, så jobben vant...


Da jeg kom hjem idag, etter en koslige samtale i barnehagen vedr. minstemann, fortalte mellomste (1.klassingen) at han hadde fått med ekstra matte-lekse hjem. Han har hatt en utrolig interesse for tall siden han var 4 1/2 år. Han har fått noen ekstralekser tidligere, men det var jo kjedelig for det var bare summering opp til 10.


Igår snakket jeg med læreren hans - da hun hadde blitt overrasket da de skulle kjenne igjen tallene de hadde lært 123456... og han pluselig sider: der står det 123.456 (*smile) - de ble bare stående å måpe!


Idag hadde han blitt tatt ut av klassen og hun hadde testet han litt - og kommet frem til at han lå på 3. klasse nivå. Så idag kom han hjem med 2 sider fra 3. klasse pensum - med bl.a. 3-gangen. Leksa ble gjort på under 10 minutter - uten hjelp og med alt riktig! Man har lov til å være stolt da (*smile)...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så flink han er! :)
Han er nok kjempe stolt selv, også.
Klem Helene

Bondemor sa...

Så herlig!:-) Dattera mi er også
1.klassing, og like interressert og glad i tall som poden din. OM ho er på 3.kl-nivå vet jeg ikke, men storebror i 4. har problemer med å holde avstanden i mattekunnskaper, iallefall!:-) Det er så godt å oppleve at ungene ikke sliter med lese-og-skrive-vansker, eller har andre læreproblemer!!! De to eldste mine har begge lest flytende før 1.klasse, og heldigvis har de fått utfordringer i norsken, likevel. Sønnen min har laget "Fakta-hefter" om alle ulike dyr, jakt-tilbehør osv, som klassa har hatt i si bokhylle. Gjett om poden er stolt over "bøker" han laga i 1.klasse!

Kos deg med matte-gutten din! God helg!

Anita sa...

Så gøy!! Et utrolig koselig bilde også, hmmmm! Er det en prøveshooting til julekort tro?? Var for å kjøpe sånne fargeblyanter idag, men hun på Teie hadde bare akvarell penner og ikke farger, som jeg trodde det skulle være?? Skal det se ut som farge blyanter eller som penner eller???? Farge først uten vann også vann på??? Får evt. låne dine til tirsdag, også se hva det er snakk om!! Har kjøpt papir ihvertfall!! Ha en koselig ettermiddag!

Anita sa...

Fortsetter vår sms konversasjon her jeg! Tror nok de små vil være med, men skal spørre de! Går ut i fra at vi begynner og rydde på slutten av åpningstiden, men vet jo ikke hvor lang tid ting tar! Sender deg en melding når jeg vet litt mere jeg, kjedelig for dere og gå på vent! Dropper dere middag og spiser boller istede??? Er redd for å forstyrre dere:0) Men vil veldig gjerne komme da! Vet forresten ikke når Johny kommer hjem men det er ikke så nøye heller;o) Nå koser jeg meg med litt rødvin og blogging før det blir natta her! Kos dere dere også!

Hildes kort sa...

ohoi, selvfølgelig har en mor lov å være stolt av dette da....og ikke minst han selv...
Håper læreren fortsetter å fyre oppunder matte-interessen så lenge han vil det selv...
Takk for innlegg i bloggen min, det var koselig å lese...

line sa...

Anita - vi går ikke på vent, og middagen har jeg planer om at skal være litt tidlig i morgen. Ingen planer her i huset - annet enn bollebaking, så kom når det passer for dere. Det hadde i alle fall vært veldig hyggelig dersom dere dukket opp.

Kos deg videre med rødvinen, jeg får vel sette med nede hos mannen nå, selv om kortsakene frister ...