mandag 7. juni 2010

Røde valmuer og littt annet fra hagen

Jeg hadde tenkt å blogge litt om min utrolig flotte RØDE VALMUE igår, men den var ikke helt samarbeidsvilling. Den hadde rett og slett gått og lagt seg for kvelden da jeg skulle ta bilde av den.




Den er jo absolutt fin der den er lukket sammen også, men det var ikke det jeg ville vise dere.



Man får jo bl.a ikke følelsen av hvor store de faktisk er.

Idag var den derimot på min side (jeg var litt tidligere ute da ...), og jammen hadde ikke også den siste og 3. knoppen sprunget ut idag :) Litt nedenfra - ser de slik ut




Og ovenfra - er den et syn! Den er ca 15 cm stor - og absolutt HELT NYDELIG!


Jeg var så heldig at jeg fikk denne av nabo'n min i fjor (den hadde spredd seg hos henne), etter at jeg kommenterte hvor flott den var. Jeg fikk tidligere et år frø for å så, men de ble dessverre borte ...
Uansett - nå står den i alle fall MIN HAGE og lyser opp :))))))))


Stiklingen jeg satt ved oppstart av drivhuset har nå som jeg tidligere har fortalt blitt små planter. I går kom den første blomsten (som jeg har tillatt å komme). Spennende og se hvor mange stiklinger det er av de forskjellige typene nå når de kommer i blomst. Den er jo ikke så ille denne heller


og her et nærbilde av blomsten med litt mer korrekt fargegjengivelse.



Knoppene er jo heller ikke å forakte - dersom du studerer dem litt nærmere.


Min gamle Rododendron er også i blomst. Den har nok stått i hagen her siden huset ble bygget i 1960. Nå er den så stor at jeg ikke har mulighet til å plukke av alle fjor årets blomsteretterlatenskaper... Den er nydelig når den står der helt lilla...


Studerer man hver enkelt blomst litt nærmere - vil du se at det er et lite kunstverk.




I drivhuset høster jeg nå agurker hver dag, og har allerede høstet 9 stk på en uke (på mine to planter). Det er kjempegøy! Det er jo liksom agurkene som der det viktige her, men har du sett hvor flotte blosmtene er ?


De er nå små kunstverk de også!

Jeg beklager at bildekvaliteten ikke er optimal, men bildene er tatt i full fart, uten stativ og med endel vind i lufta. Nyt dem allikevel - det gjør jeg!

1 kommentar:

Pia sa...

Jeg synes bildene er flotte, jeg! Nydelige blomster!