fredag 11. juni 2010

Blomstring og hjemmebakt

Da guttane kom hjem fra skolen idag, luktet det nybakte boller. Det siste brettet ble tatt ut rett før de kom hjem, og når mannen i tillegg sluttet tidlig etter å ha vært borte over natta - passet det perfekt. Han hentet eldste og yngste og så var det hjem til nybakte boller og snurringser.


Ekstra stas var det å få melis og strø på boller...


Melisen rant fort utover, da baksten ennå var litt varm. Uansett var det 3 kjempefornøyde gutter som koste seg, og tror også mannen i huset synes det var greit med hjemmeværene husmor med nybakt idag :)



Ellers blomstrer det i potter og ampler på terassen. Her er surfina'n som jeg kjøpte inn tidliger i vår og tok stiklinger av. 2 av de 5 jeg tok rotet seg og er nå små planter som blomstrer. Her altså morplanta. Synes den ble så fin i denne potten og mot den grågrønne veggen.
Basilikum - også den førsådd (det var forøvrig utrolig lett), er plantet i kasse og står nå på terassen. Jeg har alt laget en pesto på noen av bladene. NAM !


Bak basilikumen kunne du skimte denne rododendron. Den er bare helt nydelig nå!!!! Stor er den også - jeg kan tenke meg at den er litt i overkant av 2 meter høy.



Til slutt - så langt har Georginen min kommet nå...


5 kommentarer:

Pia sa...

Ah, høres ut som om det var greit å komme hjem til dere i dag! Ha ei fin helg!

Anette sa...

Kjempeflotte blomster du har Line!
Og dersom det fortsatt er noen boller igjen, så vil jeg svært gjerne ha! De så kanongode ut!!!

Mia sa...

Komma hem till nybakade bullar hade nog både mina söner och man gärna gjort, jag själv också faktiskt, men det händer sällan..
Jag tycker nog inte basilikum är så lätt, mina spiror blev intet :(

Nina sa...

Jeg fant siden din da jeg søkte på digitale stempler og fant fram til kort med kattemotiv. Fant mye mer her på siden din og vil gjerne være følge bloggen din. Så nå har jeg lagt meg til som følger

Agnetha sa...

De bollene så riktig så gode ut du:) Så fint det blomstrer i hagen din om dagen!