fredag 5. februar 2010

Kortutfordring

Jeg har meldt meg på en kortutfordring inne på forumet "Glitter & Stas". Utfordringen går ut på at man får tilsendt noen stempeltrykk og skal så legge ut kortene som lages i en tråd. Denne gangen var det nydelige Sarah Kay stempel som kom i posten.


Det første ble malt med distress Ink i rosa. De små fuglene måtte liksom bare være gule, og de har jeg derfor brukt tusj på.

Slik ble mitt første kort i rosa og brunt. Med det nydelige bakgrunnsarket (fra min snille nabo Lillian), synes jeg kortet ble gangske søtt. Litt stempelsverte på kantene og litt bling, og et par biter med blomsterbånd, så var kortet i boks.



Mitt andre kort med samme stempeltrykk ble også malt med distress Ink, men denne gangen i grønt. Ble mer fornøyd med malingen på dette, selv om det ikke synes så godt på dette bildet.

Litt detaljer i blomster og bånd på hatten i orange tusj.


Noen Mullberry roser i gult....


fikk en lite runde på stempelputa, og plutselig var det helt anderledes! Dette er noe jeg ofte gjør dersom jeg ønsker litt annet utseende på de ensfargede blomstene.


Siste stempeltrykk var en nøtt - hva skulle jeg finne på. Det første som slo meg var at her måtte jeg lage en runding av motivet....

Ellers har jeg forsøkt å få det til å se ut som en stjernehimmel.

Også dette trykket var det to av, men her slet jeg! Derfor ble det siste trykket "klippet istykker" og bare den lille gutten fikk være med på båndene.

3 kommentarer:

Agnetha sa...

Mange flotte kort du har fått laget:) Er i gang med å få fargelagt trykkene og så skal kortene lages:)

Anita sa...

Såå fine, det siste hadde vært super fint, eller det hadde passet med noen linjer fra; da lykke liten kom til verden, inni eller no... Assosierte med det med en gang. SÅå fine kort, gleder meg til å få litt tid til kortlaging igjen :0) God helg!

Pia sa...

Nydelige kort!
Ha ei flott helg,Line!