torsdag 5. april 2012

Et gammelt svensk torp

1. juni blir vi eiere av et gammelt svensk torp. Etter å ha vært på leting i noen år, har vi funnet det gamle sjarmerende torpet som vi ønsket oss. Vi sitter nå her og lurer litt på hva vi har gjort, da det er mye som må gjøres der. MEN koselig ser det ut da...


Vi både gleder og gruer oss litt til å ta fatt, og ikke minst se hva vi finner av "skavanker" bak kledning og tak. Torpet ligger 10 min fra Strømstad, og det vil si at hjemmefra - inkl. ferje Horten-Moss kan vi være der på 2 timer - det blir bra!

Det er bra det er loppemarked tid fremover, for det er jo litt så må fylles inn i dette huset også, så nå skal jeg på leiting etter oppusningsobjekter som kan passe inn i torpet som opprinnelig er fra 1880.

6 kommentarer:

Elisabeth Helland sa...

minner meg om et hus tatt rett ut fra A.Lindgrens verden........heeeeldige dere

Anne sa...

Gratulerer så mye, og lykke til med oppussingen!

Fortsatt god påske :-)

Klem

Pia sa...

Det ser jo fantastisk flott ut! Gratulerer så mye!

Frk. Bogstad sa...

Kjempeflott. Og veldig koseleg.
Gratulere :)

Heidi sa...

Å, kjenner jeg er sååå misunnelig! Har ønsket meg et torp i mange år. Vi har også vært litt og kikka, men ikke funnet drømmestedet ennå. Og innimellom ønsker vi oss hytte på fjellet... Jaja, en gang, kanskje! ;o)

Cornelia sa...

Ser helt fantastiskt fint ut! Och att det är en del att göra är inte så dumt heller... då kommer ni att få det som ni vill ha det!

Två timmars resa är inte heller så oöverkomligt, så långt har vi till vår "stuga"/fritidshus i norra Hälsingland.

Varmt välkommen till Sverige!!!