lørdag 31. juli 2010

Endelig kort - solen ned og månen opp

Endelig etter lang tids korttørke kommer det noe fra denne kanten. Med nytt hobbyrom har også lysten og overskuddet til kreativitet kommet tilbake :))))

Det første kortet idag er laget til en utfordring på forumet Glitter & Stas, og skulle vært laget i mai! Her fikk jeg tilsendt bilde/trykk og skulle lage kort ut fra det.




Kort nr to er laget med det mønsterarket som jeg bare MÅTTE lage noe av. Det var også det første kortet som ble laget på min nye plass. Jeg ble ikke fornøyd med de sorte kantene rundt papirbåndet, men gjort var gjort...

Kort nr tre er laget med peel-off. Dette ble kjøpt da jeg var i England for 2-3 år siden, men kom ført nå frem. Overalt hvor jeg var - var det dette som var IN på den tiden i England.



Neste kort er nok et utfordringskort på Glitter & Stas. Jenta er her fargelagt med akvarellblyanter som så er malt med vann.

Siste en av gutta skulle i bursdag her i huset, fant jeg ut at jeg nå ikke hadde ET ENESTE guttekort igjen :-O
Det måtte derfor lages i alle fall ett guttekort idag. Fotball er jo inn blandt mange av dem, så dette finner nok veien i en bursdag gutta skal i. Stjernene er også noe jeg fant da jeg ryddet. De er fulle av glitter (noe som ikke synes så godt her).


Nok et utfordringskort... Nytt hjem? Her har jeg kombinert 3 forskjellige stempel. Avstandputer lager dybde.




Det siste kortet idag er laget med et utklippsbilde fra et "reklameblad" fra den gang gutta var med i Disney-bokklubben. Klippet ut og med litt ekstra stasj ble det plutselig et bursdagskort til!
(Lise her er stempelet ditt - det står nå pent i hyllla...)
Sist vil jeg avslutte med noen solnedgangsbilder som er tatt i sommer. Noen fra fjellet og noen fra Kiel-turen (ombord i båten).









Vi har også vært en tur på fjellet og hytta i ferien, og da var det helt klart, KALDT (2 grader på det laveste på natta) og en FANTASTISK fullmåne. Det er ikke lett å ta bilde i mørket, uten stativ, men jeg synes i alle fall selv at dette bilde ble ganske tøft med sine små bevegeler i åpninstiden.

Med dette bilde av eldstemann ønsker jeg alle en fortsatt god sommer.


1 kommentar:

Agnetha sa...

Endelig er du i gang med kortproduksjonen! Fine kort har du laget:) Så flotte bilder du har tatt i sommer, minner meg på at jeg må huske å ta med stativet på hytta. For som du sier, det er ikke lett å få til fine og rolige bilder på nattestid uten stativ. Men det syns jeg du har klart veldig fint!