onsdag 4. mars 2009

Håndsydd lappeteppe

Det er dessverre ikke bilder fra badet som kommer idag heller, men jeg lover - det kommer snart!!!

Jeg har imidltertid funnet meg en ny hobby, etter at jeg så dette NYDELIGE teppe som Anita holdt på å sy. Dermed var det å komme seg til byen på mandag og handle inn lim til å bruke for å lime sekskantene på stoffet. Stoff hadde jeg handlet inn tidligere.

Teppet håndsys... så jeg kommer nok ikke til å bli ferdig på en GOD STUND, men det gjør ingen ting, for det er kjempegøy. Så langt som dette har jeg kommet. Sekskantene er ca 6-7 cm store.


Slik ser arbeidet ut litt nærmere... Det er ikke lett å se de håndsydde stingene som er knøttsmå!

På baksiden ser det slik ut. Når jeg syr fast lappene har jeg sekskanter i litt tykt papir som er limt fast på baksiden, disse fjerner jeg når alle lappen rundt er på plass.

Vet ikke helt hvor jeg skal ha det, men jeg er sikker på at jeg finner en plass, og så er det jo SÅ greit å ha en slik jobb man kan gjøre i sofan foran tv'n... *ler
Jeg er litt dårlig med blogging for tiden, men jeg kommer sterkere tilbake....

4 kommentarer:

Anita sa...

Såååå utrolif langt du har kommet! Også så fintdet blir!! Nå er mitt snart ferdig lappesydd sammen, så nå er det bare resten igjen! Skal snart på aftevakt jeg! Ha en flott ukeslutt!

Anette sa...

Hei Line.
Stilig lappeteppe!! Husker jeg lagde en slik pute en gang da jeg var 10-12 år. Det er veldig kjekt å holde på med. Gleder meg til å se det helt ferdig :)
Jeg har en award til deg i bloggen min - jeg syns du lager kjempemasse flott, og setter pris på vennskapet vårt!!

Anita sa...

Hei! Du, jeg tror ikke vi kommer i morgen, det er bare is i bakken der oppe! Klassen til noen vi kjenner var der i helgen og da MÅTTE alle barne som skulle ake ha hjelm!! Kanskje en oppfordring å komme med?? Dere får kose dere masse, så kommer vi snart på invielsen av badet;0) Gooooood helg!

Agnetha sa...

Wow...dette blir jo bare så flott da!

I bloggen min ligger det en award til deg ;)