mandag 23. mars 2009

50 års kort

Idag har jeg vært å kjøpt 50-årsgave. Vi skal nemlig i 50-års lag til en god nabo til helgen. Og som den kortlageren jeg er MÅ det jo da lages et kort som er spesielt tilegnet jubilanten.

Slik ble kortet - bak gratulerer "billetten" er det er billett til med 50 år (glemte bare å snu den frem etter at den hadde ligget i en konvolutt...) Fargene lilla og beige er valgt ut fra gaven - se litt lenger ned... Jeg har i grunnen fått helt dilla på de nye blomstene jeg kjøpte - de er jo bare SÅ NYDELIGE
eller hva mener du? De er faktisk små kunstverk...

Her er kortet inni. Jeg har aldri laget denne typen kort tidligere, hvor motivet på forsiden dekker skrivefeltet inne i kortet. Men det var kjempegøy - og det blir mange slike i dagene som kommer. Også her har jeg brukt Word-art teksten som jeg laget tidligere - har blitt så glad i den teksten - passer så godt til mange anledninger.

Og her ser dere hvorfor fargene ble som de ble. Gaven er jo pakket inn i beige med lilla bånd og hjerte. Jeg hadde dessverre ikke lilla prikkete ark (som hjertet på gaven), så derfor fikk stjernene duge.


Når jeg først var i siget ble det jammen et kort til med samme teknikk... Katten har jeg fått i en byttering med stempler på Glitter & Stas (skulle gjerne hatt noen flere), for de ble jo så fint med riktige blomster i buketten...
... bare se her...

Inni kortet har jeg brukt samme tekst, men med litt annen plassering og med panel bak. Panelet har jeg klippet ut med en av mønstersaksene jeg har liggende (og ikke har brukt på LENGE, men nå kommer den frem igjen.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Very very pretty!!!
Love the gorgeous roses!!

Anita sa...

Wow! Sånne kort vil jeg lage også! To konfiamasjoner i familien nå og da skal det jo lages kort:0)) Morsomt med litt annen bretting! Så dere har ikke fått kortet, jeg la det i postkassen deres forrige tirsdag ettermiddag! Kjørte egenhendig rundt;0) Håper Inge kan komme allikevel?? Kos deg!

Hildes kort sa...

Kjempeflotte kort du har laget - og ja, de blomstene er nydelige.... tror de fleste har litt dilla på dem om dagen jeg - og det er fullt forståelig..

Maya sa...

Sååå nyydelige kortene ble,Line!!
Hângel kortet ble bare så vakkert!
Nydelige farger og lekkert pyntet :)
Klemmiser fra Maya :)

Sylvia sa...

Blomstene i buketten ble virkelig stilig! Nydelig kort.