søndag 17. august 2008

Kort av en 2 1/2 åring!!!!

Denne helgen har vært en annerledes helg. Mann og de to eldste guttane har vært på dragrace med gamle bobler og Karmann Ghila'r på Gardermoen. De reiste tidlig lørdag morgen, og der satt jeg igjen med bare ett barn - minstemann på 2 1/2.

Jeg hadde lovet han at vi også skulle på tur (siden han egentlig ville være med på overnatting i campingbilen han også). Turen vår gikk ikke så langt - bare til Gjennestad gartnerskoles park i Stokke. Parken er utrolig herlig, masse blomster (som passet for mor), gress, ender og vann som passet for minsten.

Med rundstykker, boller og drikke koste vi oss i parken. Idag skulle vi i bursdag til niesa som ble 14 år - HURRA HEIDI !!!! Siden jeg jo lager litt kort (*ler) kunne jeg jo ikke komme med et kjøpekort, og da skulle jo minstemann også være med å lage kort.

Først startet han med å klusse og klippe i ark, men han hadde så lyst til å bruke de små stempelputene mine, og jeg tenkte - at det blir jo ikke værre enn litt blekk på fingre og klær. Så satte han igang da! Etter en stund sier han plutselig "må du tegne munn mamma" - så da ble det et lite ansikt på toppen av stempeltrykka - så tok han to andre farger og trykket hår og føtter. Absolutt helt herlig kort spør du meg (og han laget flere også i samme stil...).

Her er resultatet:

Etter vi var ferdige med kortene, kjørte vil til "åpen gård" på Røros gård i Slagen utenfor Tønsberg. Der var det kjempekoselig med pinnebrød, dyr, traktorer (minsten falt totalt - fikk prøve to forskjellige), svelesteking og nydelige ferske grønnsaker som jeg fikke med noen hjem av.

Dagen ble avsluttet med bursdagsselskap, masse deilige kaker og hyggelig samvær.

I morgen er den en kjempespent 1. KLASSING (eller 1. trinns elev) som starer skolen. Så det blir nok et lite skolestart innlegg i morgen.

2 kommentarer:

Lillian sa...

Så utrolig mye nytt og flott det var kommet i bloggen din - altfor lenge siden jeg har vært her! Kortet av to-åt-haltåringe var bare utrolig sjarmerende, og jeg tenker niesa blir glad! :)

Ha en strålende dag!
Klem fra Lillian

Mats Bettum sa...

Det koselige kortbildet var det jeg som tok^^ Er so pro liksom... Haha xP