tirsdag 23. april 2013

Jord under neglene :)

I helgen ble drivhuset vasket etter alle kunstens regler. Jeg håper jeg nå er kvitt spinnmidden som jeg har vært plaget med de siste to årene. Da jeg skulle flytte inn de små spirene på søndag, oppdaget jeg at vifteovnen jo hadde fått bli med til torpet i Sverige og ikke var kommer tilbake igjen...

Idag er ny vifteovn kjøpt inn, nytt plantebord ble det også på meg.  Pappa laget et til meg da jeg fikk drivhuset, men det var dessverre litt for langt til å få plass i kroken der jeg ønsket det, og dermed ble det stående litt i veien. Siden det var laget med metall-hyller-plater var det ikke så lett å lage det mindre.
 
Løsningen ble derfor et nytt plantebord fra Biletema. Sikkert ikke den beste kvaliteten, men helt greit. Det er innviet i kveld og fungerte akkurat som jeg ønsket :)
 
Fredag i forrige uke ble noen stiklinger av pellis og surfina innkjøpt, og idag fikk det endelig litt mer jord og vann rundt føttene. Det tror jeg de liker godt, for det var trangt rundt "føttene" på de stakkars stiklingene.
 
ca 50 småplanter er priklet, og nye frø for rasktvoksende sommerplanter er sådd. Det var så deilig å grav litt i jord igjen. Nå er det fullt opp noen dager og kvelder, men fredag formiddag skal knoller i jorda og engletrompet og pellis opp fra kjellerlageret :)
 
Det er deilig - det er VÅR :D

Ingen kommentarer: