mandag 13. september 2010

Fra bryllupsdesigner til bryllup

Da min venninne Nina giftet seg forrig helg, var jeg så heldig at jeg hadde hatt en stor rolle i bryllupet - jeg hadde designet og sydd kjolen hennes. Tusen takk for tillitten. Jeg fikk rimelig frie tøyler, det eneste kravet var at det skulle være i fleese og at det skulle være hjerter på den - farge skulle være brun - resten var opp til meg. Jeg skisset opp et mønster på et ark for et par måneder siden - og kjole ble det til den store dagen.


Begivenheten fant sted i Folldal - i strålende solskinn og med rondane som viste seg fra sin beste side med lett snødryss i toppene.

Brudeparet bodde romantisk til på en gammel seter - og flagget gikk til topps for de to.


Siden jeg hadde sydd kjolen fikk jeg også i oppdrag og hjelpe til med påkledning. Her er bruden ferdig, og sitter titter spent ut av vinduet.


Siden selve vielsen skulle foregå inne i en gruve, og vi ble kjørt inn i to omganger, fikk brudgommen se sin brud før vielse (de gikk også sammen inn), og det så absolutt ut som han likte det han så. Her kjole uten noe utenfor (hertene kan så vidt ses nedover skjørtet på hennes venstre side ...
Her et nærbilde av hjertene.

... og slik så capen ut på ryggen med sin alvehette med påsydde hjerter.
Brudebukettet var laget på den lokale blomsterbutikken på Folldal - og de hadde gjort en STRÅLENDE jobb. En nydelig bukett!


Her er det lykkelige paret etter vielsen. Jeg passet selvfølgelig på at vi fik tatt noen "oppstilte" bilder inne i selve gruven, mens bryllupsfotografen tok de offesielle bildene på den gamle setra. Rimelig så fornøyde var de her - GRATULERER!

Forelsket?     JA!


Ekstra stolte var disse to karen som fik lov å bære ringen under vielse - de gjorde en STRÅLENDE jobb for pappa.


Etter vielsen ble brudeparet hentet i hest og kjerre - men en korrekt anntrukket kusk.


Her en flott bilde som viser brudepar, hest og gruva...


Etter en perfekt middag med MASSE av taler forflyttet vi oss, og flere bilder ble tatt. Her bilde av bruden og hennes søster.


Bryllupsgaven fra meg og min mann ble et førstehjelpsskrin for nygifte - fylt med all verdens nyttige ting for ekteskapet.


.. og her er innholdet...


Bildene av innholdet lar jeg stort sett snakke for seg selv....
.. en liten bok med kjærlighets-sitater og ord om ekteskapet....




... fyrstikker til å lage romantisk stemning...










... te til å fylle i koppene...
... en liten bok som alle alle gjestene fikk skrive hver sin hilsen i...
... litt hjemmelaget chili og hvitløksolje...
... muffinsformer m/oppskrift - så mann i huset ikke har noen unskylding for å lage dem...

.. og til slutt en Anti-rynke-krem ...

Bryllupskortet så slik ut...


Det ble et kjempehyggelig bryllup - GRATULERER igjen Nina og Ole Johnny!

Siden det var så gøy og sy kjolen - måtte jeg sy en til meg selv også - det ble en stakk, men den får jeg blogge en annen gang :)

5 kommentarer:

Irene sa...

Så flott innlegg ! Nyyyydelig kjole - og fantastisk gave!! :-)

Pia sa...

Så flink du har vært, Line! Visste kke at du kunne sy også! Og så brudekjole, da!
Masse flotte bilder!

Linda sa...

Så nyyydelig kjole, så flink du er:)) Jeg er sååå imponert, og en kjempe ide til gave:)

Irene sa...

Jeg har nominert deg og den vakre kjolen: http://handlaga2011.blogspot.com/2011/02/kategori-3-klr.html?showComment=1299250565431#c5764317307796779130

tikalita sa...

Den bryllupsgaven er faktisk noe av det beste jeg har sett. Veldig personlig, veldig morsom, mye arbeid som ligger bak....helt fantastisk. Jeg skal snart i et bryllup selv, jeg skal prøve å lage noe lignende, det blir ikke halvparten så bra som din gave, jeg er dessverre ikke like kreativ og flink som du, så det er veldig fint å få ideèr som denne :)