torsdag 11. august 2011

Kort med gaveboks

Sommeren er ikke den tiden jeg bruker mest tid til kortlaging og scrapping, men noen kort blir det da i løpet av sommeren også. Dessverre er det ofte at jeg glemmer å ta bilder før kortene og andre scrappede gjenstander er ute av døra.

I går laget jeg imidlertid et bestillingskort til et bryllup, det skulle leveres idag, og jeg hadde allerede puttet det i veska da jeg kom på at jeg kanskje skulle blogge det ;)

Kortet er en eske-kort, dvs kort med eske under til en liten gave. Genialt når man skal gi bort små ting eller penger.


Når man åpnet kortet så det slik ut inni...Ganske enkelt - da det på den måten er enklere å lukke kortet og det ikke blir så tykt.


En liten "til de nygifte" fikk plass under lokket...


mens skrivefelt for hilsen ble plassert på boksen. Dette panelet ble levert løst med til bestiller, slik at det er enklere å skrive hilsen. En limstift og så er det på plass ;)

Selve boksen var enkelt hvit, og ble pyntet med en hvit blonde rundt kanten, og med en nøkket til å dra boksen/skuffen ut.



Dato synes jeg det er hyggelig å ha på slike spesielle kort, her plassert litt diskret nede i venstre hjørne.


Pynt må jo også til. Her har jeg pyntet med hvite roser som har fått seg en omgang på stempelputa, samt metallpynt "made with love" og litt perle/ståltråd-pynt samt noen krusseduller av papir.


Slik så hele forsiden på kortet ut. Selve hjertet var satt på avstandsputer slik at det stod litt opp fra boksen, men det er ikke så lett å se på bilder. Stemplene av gutten og jenta er fra Panduro. Jeg ønsket ikke mye farge her siden koret i seg selv har mye farge med det røde. Det var derfor bare anskikt, armer, håret og blomsten som fikk et lett strøk med en akvarellblyant.


Takk for at du titter innom!

Lager du kort eller scrapper på sommeren, eller bruker du tiden på andre ting - hva?

5 kommentarer:

Pia sa...

Nydelig! - og veldig lurt!

sisla sa...

Kjempekoselig korteske du har laget her. Nydelig pyntet og virkelig flotte farger.

Anne sa...

Så lekkert det ble, så det var bra at du kom på å blogge om det :-)

Det blir ikke så mye papirhobby her heller om sommeren, da liker jeg å slappe helt av med å løse kryssord og lese i stedet. Men av og til tar jeg med meg noen trykk og fargelegger litt også :-)

sandra sa...

så nydelig, og så mange detaljer :o . Lurer på hvor lang tid det tar å lage et slikt kort jeg

UlrikaT sa...

Ett nydeligt og kreativt kort du har laget!
Klem/
Ulrika