torsdag 18. august 2011

Bueskyting og fjellet

Dette er morro! Kjenner at lysten til å scrappe virkelig er tilbake. I dag har jeg fått laget 4 nye sider til albumene til gutta mine. To til minstemann, en til mellomste og en til største.

Den første idag er fra sommerferien, da vi var på hytterferie i Vrådal. Her er bilde av de to minste gutta på toppen over Vrådal Panorama - helt utrolig herlig utsikt! Nydelig vær var det også denne dagen, så jeg tenkte at jeg ville gjenskape det i LOen ved bruk av sol og lette skyer.


Teksten til denne ble plassert i en "bok" laget av et panel som jeg brettet på midten og deretter påførte litt stempelsverte.


Overskriften er laget ved å tegne rundt noen bokstaver jeg hadde liggende, for deretter å fylle dem med passende farge til Layouten :)


LO nr to er det samme bilde (men denne skal i mellomste sitt album). Litt annet oppsett, men mye av det samme som den første. Stort sett samme farger, sol og skyer, men litt andre bokstaver. Tittelen på denne har jeg laget ved bruk av sjablong.


 Det mørkeste treet har jeg kjøpt og så skjært jeg et tilsvarende ut med skalpellen.


Sola skinner godt over denne også. Enkelt laget ved å punche ut en runding for deretter å lage lange smale spisser til stråler. Skyene har her som på den forrige fått en liten omgang på stempelputa.


Litt "pennesøm" er jo ganske vanlig på mine kort, og jammen kom det ikke noen her også.


Dagens tredje er fra samme hyttetur, men her er det kanoen som fulgte med hytta som prøves av minstemann og pappan.


Flott sommervær var det stort sett hele uka, selv om det akkurat her er litt overskyet men


da er det jo bare å lage sola selv ;)


Dagens siste er fra klubbmesterskapet i bueskyting som eldstemann var med på i begynnelsen av august. De var kun to deltagere i hans klasse, han og en skolekamerat :) Denne gangen var det han som trakk det lengste strået fattige 2 poeng foran konkurrenten i forgrunnen på bildet.  


Så likt - og det på 36 piler! Selve skiva måtte jo gjenskapes på denne LOen - her med de samme fargene som de har i virkeligheten. Pilene har jeg laget av tannpirkere...


Tittel laget med samme sjablong som en av de tidligere sidene, men her har jeg kun skravert lett inne i bokstavene.


3 kommentarer:

Anne sa...

Så gøy at scrappelysten er på vei tilbake! Du lager så flotte LOer og kort at jeg gleder meg til å se mer :-)

Knallflotte LOer du har laget av de kjekke guttene dine, jeg digger fargebruken og det litt tegneserieaktige preget, det passer jo så bra til gutte-LOer.

Det er i det hele tatt veldig hyggelig å følge bloggen din for du har så mye flott inspirasjon til så mye!

Og tusen takk for hyggelige hilsener på bloggen min, det setter jeg stor pris på :-)

Camilla Ekman sa...

Mycket fina!

UlrikaT sa...

Wow, så mange kjempeflotte layouter du har laget i det siste! jeg likte spesiellt godt den bueskytings-LOn som var så kreativt lagad med pilar og måltavla!
Klem/
Ulrika