tirsdag 30. mars 2010

Fetaostglass og kortlaging

Tiden går så alt for fort, og jeg rekker ikke alltid å blogge det jeg vil. Det vil ikke si det samme som at jeg ikke gjør noen ting. Har i det siste laget endel kort. Jeg hadde så mange kort til jenter liggende, så måtte også få laget noen guttekort.

Det jeg viser først idag er imidlertid gave til Marte (Gratulerer med dagen igjen!) som vi har vært i bursdag hos idag. Greit er det da at det går litt fetaost her i huset, og at jeg tar vare på glassen (selv om det er en i huset som ikke forstår hva jeg skal bruke dem til alle sammen... Jeg vil derfor bare vise deg dette og husk også juleverksted for et par år siden da jeg brukte noen til å lage oljelamper). Dagens gave ble derfor et fetaostglass dekorert med papir og blomster og fylt med påskegodt og flaxlodd.  Litt dårlig dette første bilde (gikk litt fort da jeg skulle ta bilder, så ikke helt rikig fokus...).


Her en liten hjemmelaget "billett" som har blitt pyntet med litt bord av den nye punchen min...


Denne søte lille musa fikk også min plass, og noen hvite roser fikk en liten runde på stempelputa.


Bak musa fikk jeg plass til en liten gratulasjonshilsen.


Lokket ble enkelt pyntet med en silkeblomst og et par stempeltrykk.


Så over til noen kort - det første meg et dekorark (som har ligget en god stund - har vært lite bruk av dekorark i det siste).


Hvis kortene virker litt skjeve er det bare fordi jeg har tatt bilde av de stående idag. Neste kort med et prikkete dekorark - som jeg synes er SÅ FINT. Stempeltrykket er fra mine nyeste stempel som ramlet ned i postkass i går. De er bestilt fra England. Trengte (det gjør vel en kortlager ALLTID) noen nye stempel til guttekort...


Det neste kortet er laget med et bilde jeg fant på nett da jeg søkte etter digitale stempel. Er litt usikker på om ikke dette kan være et stempel - vet du noe om det? Motivet er fargelagt med akvarellblyanter.


Så et stempeltrykk jeg har hatt liggende LENGE etter at jeg byttet det til meg i en stempeltrykk bytterunde. Synes det er SÅ nydelig, men har liksom ikke funnet ut hvordan jeg skulle bruke det. Da jeg fant denne teksten - synes i alle fall jeg at det fungerte godt sammen.


Et guttekort til - denne gangen var utgangspunktet sort/hvtt. Siden jeg som regel bruker mye farger på krotene min, synes jeg at jeg har vært flnik her, med kun det brune kortet og litt brunt og orange for å fange opp igjen kortfargen.


Siste kort for idag er nok et guttekort med et kult dekorark. Her ville jeg at det skulle synes mest mulig, derfor lite stasj (som om ikke det er normalen hos meg - enkelt). Dette er også laget med et digitalt stempel (i alle fall det jeg søkte etter) og fargelagt med akvarellblyanter siden det er skrevet ut på en blekkskriver.

Ingen kommentarer: