tirsdag 28. juli 2009

En drøm går i oppfyllelse :-)

AKKURAT HER!!!!!


Lurer du på hva? Jeg skal får DRIVHUS :-) :-) :-), og denne helgen begynte mann min og alle gutta og grave fundament og gjøre klart til støping av "grunnmur og varme i gulv" for mitt nye drivhus.

Jeg fikk jo drivhus av mann min til bursdagen i fjor, men vi har ikke hatt tid til å gjøre noe mere med det, men så plutselig dukket det opp et drivhus som noen skulle kvitte seg meg - stort og deilig - 2,6 x 3,7m - og dette kunne vi FÅ! Så i helgen satte de igang. Morelltreet måtte beskjæres litt (skal få en kraftigere beskjæring litt senere på høsten).
og deretter var det bare å starte gravingen - først finn eldstemann førsøke seg med leketøydet!


Deretter var det eldstemann som fikk førsøke - helt SELV! Han var kjempeflink og man skulle tro at han hadde gjort det mange ganger tidligere. Jeg hadde IKKE klart å få det så bra til (så det var godt de ikke skulle ha meg til å forsøke også - da tror jeg de hadde fått seg en god latter).
Så var det minstemann (han var oppå gravmaskinen så fort den var ledig, og satt der bl.a tre kvarter mens pappa'n var på fyllinga med fyllmasse).

Selvfølgelig skulle også mellomste prøve seg, trygt på pappas fang (men han forsøke også han helt alene dagen etter). Så da var vi igang......

Flere turer på vannet har det også blitt de siste dagene. En kort tur på lørdag etter gravingen, hvor vi bl.a kjørte forbi dette flotte båthuset/sjøboden.


Mellomste ville gjerne bade og hoppet uti (den tøffingen), og da kunne jo ikke eldstemann være noe dårligere. Her er de begge i svevet samtidig - og det var ikke mer enn 18 grader i vannet - BRRRRR... De synes det var KJEMPEDELIG!

På vei hjem, ved Tønsberg brygge, så vi disse to "ballongen" - det så ut som de hadde det veldig gøy, men det virket ikke som det var enkelt å få den til å bevege seg, i alle fall ikke mens man selv sto på bena!

Idag har den ENDELIG vært en litt deilig dag (i alle fall på formiddagen og tidlig ettermiddag - før regnet kom...). Det var kø ut innseilinga til Tønsberg ettersom broa til Nøtterøy akkurat åpnet da vi kom.

Denne nydelige tre-seilbåten måtte jeg bare ha bilde av - synes den var så flott!

Stolt Inge - som fikk lov til å styre båten.


Siden det begynte å blåse litt opp, fant vi en lun plass, hvor vi spiste litt. Deretter la jeg meg bak på båten med kamera og fangen opp disse flotte brennmanetene (ikke hel klare da vannet ikke var helt stille, men allikevel flotte synes jeg.



Og se den flotte røde ringen på den siste her, og den neste her ser jo virkelig ut som en BLOMST i vannet.

Vel hjemme igjen fortsatte den største og den minste mannen i huset med drivhusdrømmen min.

og tok skikkelig i - det gjorde minstemann i alle fall!

Tilslutt tok han seg en velfjortjent pause - godt støttet til kråkenebbet! SØT eller hva?

3 kommentarer:

Elins Cards and other handscrafts sa...

Så herlige gutter !!! Og for en drøm ;o) Det blir morsomt når huset står der ferdig.. Gleder meg til å se.
Ha en fin dag :o)
Elin

Agnetha sa...

Så moro at du endelig får drivhuset ditt:) Så store gutta dine har blitt i sommer, spesielt minstemann. Håper at været blir bedre enn det er per nå så dere får unna prosjektet:) Og du..vi ville jo gjerne ha sett noen bilder av deg bak spakene også;) Ønsker deg og dine en god helg!

Anita sa...

Hallloooo! Nå er vi godt hjemme igjen, dvs. vi har ikke åpnet en kofferte lller no, men..... Har ikke hatt netttilgang så pratelysten er SVÆR ;0) Går det fint med drivhuset eller, gleder meg til å få se :0) Sov til nesten ti idag så nå er det frokost også rydde litt! Snakkes kanskje senere??!! KLem