søndag 11. januar 2009

Burdag og kake

Ja da har vi feiret bursdag på bursdag denne helgen. Igår hadde jo minstemann sin dag, og idag har vi feiret min bror som hadde dag torsdag.

For første gang hadde Atle barneburdag, og det gikk SÅ FINT! Barna var fra 2 - 3 1/2 - det var bare en som ikke hadde med seg en foreldre, men det hadde ikke vært nødvendig at det var noen der. De voksne satt og fikk servering i stuen og hadde det koselig og pratet der, men barna fikk servering på kjøkkenet, og lekte opp i 2.

Bursdagsbarnet var kjemepefornøyd med at alle kom på besøk til HAM, og Tigergutt-kaka gjorde stor suksess! Mellomste var lånt bort for anledningen, men eldstemann fikk hjelpe til. Her er det han som bærer inn kaka som Atle får blåse ut lysene på.

Etter at barna gikk hadde jeg to timer for å gjøre klart til neste bordsetting. Siden det var lørdags ettermiddag/kveld synes jeg det var ok med noe annet enn bare kaker, så da ble det servert taco, pita og past - litt av hvert, så man selv kunne velge hva man ville ha. Det ble kjempegodt mottatt både av store og små.

Idag har som sakt feiret storebror, men først sov jeg lenge, og måtte bake en kake til i morgen - det hadde jeg IKKE lyst til! Var liksom forsynt etter fredag og lørdag... Men kaken ble nå pyntet nå i kveld, og her er den.


Ble ikke noe Nassnøff eller Tussi kake som han først ville ha, men en klovnekake. Dette er en kake jeg har bakt for å ha med i barnehagen flere ganger før (til de andre), og den blir bestandig godt mottatt.
Klovnene har litt forskjellig stilling - her en som titter opp av et hull....


... en som ligger på magen og titter nysjerrig rundt seg (beklager at de ikke er helt skarpe - det gikk litt fort)...

... navnet på julbilanten og antall år er jo obligatorisk...

... og så var den han her da som sitter på baken...

... mens sistemann ligger på rygg og slapper av, men klarer ikke helt å legge ned hode fordi det er så mye rart som skjer rundt ham....

Nå skulle jeg bare ønske at jeg hadde fri i morgen, noe jeg ikke har. Jeg får besøk av ei som skal lære meg et nytt rekrutteringsprogram vi har kjøpt inn på jobben, hvor jeg har fått hovedansvar. Så da er det bare å brette opp ermene for nok en arbeidsuke.
I forbindelse med litt ommøblering i forbindelse med burdagen fant jeg plutselig ut at - hvorfor i all verden bruker jeg ikke SPISESTUEBORDET som hobbybord nå. Det er flyttet litt, og står det plassert under GODT LYS (noe det til vanlig ikke gjøre). Så heretter blir det hobbylering der, og MAT på kjøkkenbordet (slik det skal være) - GENIALT - bare så utrolig dumt at jeg ikke har tenkt på å flytte det dit før ....

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Grattis med bursdagsbarnet. Har selv to januarbarn 14 og 16 januar, så her pleier det å være en hektisk uke når de dagene skal feires. Men gøy er det!
Kjempelekker kake, og klovnene var jo geniale :)

Agnetha sa...

Så bra at det ble en vellykket bursdag for Atle. Er sikker på at han var storfornøyd og kanskje en liten tanke trøtt etter å ha vært i fokus en hel dag:) Så flott den klovnekaka ble da!

Anita sa...

Gleder oss også til fredag, det blir koselig! Nå er det sånn at ANe har fri den dagen og Vetle mest sannsynlig skal være hjemme fra skolen, pga at jeg er redd han kan bli syk hvis det er dårlig vær på uteskolen! HAn skal jo ta mandlene til tirsdag! Og da velger vi å kjøre den safe veien fram til det:0) Amalie skal jeg kjøre til tannlegen inne i byn, men det er 1030 så etter det er jeg klar for kortlaging, med ett eller flere barn! De slutter jo 1245 så det blir jo ikke så lenge mine evt. blir alene! KOm forresten på akkurat nå at naboen vanligvis er med hos oss på fredag etter skolen, men Anette har influensa, så jeg vil helst slippe å ha noen derfra i hus! Snakk om hønemor a gitt;0) Men ønsker veldig å bli ferdig med den operasjonen og derfor.... Ble mye greier dette her, men vi får det sikkert til på ett vis! Snakkes nærmere! Klem!