torsdag 29. juli 2010

Hobbyrommets kort/scrappedel er FERDIG :))))))

ENDELIG kan jeg vise frem resultatet av mitt nye hobbyrom - kort/scrappeplassen er nå ferdig! Slik ble det ferdige resultatet. Jeg har en snill mann som har gjort akkurat det jeg ba om, og jeg synes jeg har fått utnyttet veggene til fulle. Jeg er kjempefornøyd!!!!! :))))))) 


Fremdeles er det noen småting som ikke har funnet sin plass ennå, bl.a. de umonterte stemplene, mens de monterte nå står på rad og rekke slik at jeg har full oversikt over hva jeg har (her dukket det faktisk ikke opp noe "uventet"). Som dere ser er det laget hyller av glattkantbord - 6 cm brede. Jeg fikk han til å lage et par ekstra - slik at jeg har litt ekstra plass om det skulle trenges.....



En kjøkkenstang til ble hengt opp under stempelhyllene og her fikk alle klistremerker, rubons +++ plassen sin. På denne veggen er de ikke i veien for det som måtte befinne seg på pulten til enhver tid. Problemet her var bare at jeg hadde kjøpt ALT FOR FÅ kroker, så nå henger det mange på hver krok (dermed ikke helt sortert). En ny IKEA-tur er derfor "nødvendig".




I forrige uke var vi en tur på hytta på fjellet, og alle tre gutta trente nye støvler. Disse støvlene ble holdt sammen av disse krokene - perfekte til scrapperommet :)))) De er sterke og jeg kan derfor ha ganske tunge ting hengende i dem - det er jo ikke dumt.




Denne mappa med stempeltrykk har jeg festet i en av kroken - og den henger som et skudd! Lett synlig fra pultene, får jeg kanskje snart brukt opp litt av dem.



I kroken oppe på stengene har mine få punsjer fått plass. Jeg har ikke så mange av disse i og med at jeg har en elektronsik kuttemaskin som brukes til det jeg måtte ønske. Den har ennå ikke kommet på plass på rommet. Her kan dere også se at de "geniale" knektene har fått litt selskap.



Rett under hylla - mellom knektene - fikk jeg mannen til å lage nok en hylle - også denne 6 cm dyp. Hylla ble satt opp akkurat så høyt at jeg hadde plass til flaskene med blomster.

Veggen rett forut når jeg skal jobbe her, har dermed blitt seende slik ut.



To krukker som ble med hjem fra forrige IKEA-besøk (de bare ropte på meg...), har blitt fylt opp med diverste blomster de også. De er plassert på de to siste hyllene som jeg fikk satt opp idag. De er litt bredere - 12 cm og - og er kjøpt inn etter bredden på boksene med bånd.

Boksene har vi kjøpt take-away-kinamat i og de er enkle og passer godt til båndene. Her kan jeg enkelt se hva jeg har inni, og de har ikke kostet meg en krone ekstra.



Boksene med båndene har jeg hatt sortert slik lenge, men en ekstra opprydning ble det idag. I tillegg fikk skrev jeg også på utenpå hvilke farger av bånd som finnes i de forskjellige boksene.



Ovenfra ser boksene slik ut - klare lokk - og full oversikt.




Da min onkel døde for et år siden (han hadde ingen barn), var det mine foreldre som stod for opprydningen. I sakene der fant jeg masse garn til japansk broderi etter min tante. Ikke at jeg skal brodere det, men de er perfekte til å bruke å kytte i ryggen på kort. Masse flotte farger var det også - dette er bare halvparten av dem.


I hengekurvene har raindrops og bling fått sin plass - lett og oversiktlig. De små runde boksene er "rester" fra soyasaus ved kjøp av Sushi (nå virker det nesten som jeg aldri lager mat selv, men det kan jeg forsikre om at jeg gjør - dette er samlet opp over LANG tid). En slik kurv til står også på handle-kurven ved neste IKEA besøk.



Dette er hva som er igjen som ikke er ryddet på pulten. Her er det god blanding som jeg må tenke litt før jeg får en plass til. Benkeplaten er 25-30 cm kortere enn veggen, her skal jeg ha en hylle litt lavere ned, og arkboksen min skal få plass. Det blir deilig å slippe og ha den på gulvet.


'
En av hengekurvene er også full av diverse - denne skal også sorteres, men  her trenger jeg flere kroker først...



Det er masse rart som henger på barneklær når de kjøpet og disse to nøkkelringene er noe av det jeg har funnet. De er bare helt herlige, og har fått plass som PYNT på rommet mitt :) Med 3 gutter fra 4 |/2 til 11 år -syns jeg denne sier ALT.



Jeg håper du fikk noen ideer til hvordan du kan innrede din scrappeplass. Mange av ideene har jeg selv "stjålet" fra andre der ute, men uansett - jeg er kjempefornøyd med resultatet.

Jeg ønsker alle en flott hobbyuke - med eller uten hobbyrom - jeg gleder meg...

5 kommentarer:

pia iris sa...

masse flotte løsninger og et herlig scrapperom.
fine farger du hadde på eggene og.
blir kjekt å begynne å scrappe igjen nå tenker jeg.
klem pia

May Britt sa...

Dette ble knall-fint. Så deilig å få oversikten. I min kjeller/hobbyrom finner jeg ingen ting, derfor også lite produksjon.
Nydelig har det blitt, du er flink til å finne løsninger og har sikkert også en snill mann som er flink, en handymann:) Flott, Line. Gratulerer med nytt hobbyrom. Tipper på du kommer til å kose deg masse der :)
Klem

Irene sa...

Du har fått det utrolig fint! Gratulerer!!

Nina sa...

Gratulerer med ferdig rom :)
Det ble kjempefint og veldig oversiktlig ut fra det jeg kan se av bildene. Selv har jeg ikke noe hobbyrom, stuebordet som brukes. Må derfor rydde bort etter hvert. Alt er pakket i store oppbervaringsesker og da er det ikke bare å sette seg ned å lage noe.
Nå må du ta deg tid til å sette deg ned å lage noe, glede deg over det du har fått til med hobbyrommet.

Agnetha sa...

Så flott rommet ble, med mange supre løsninger:) Gratulerer med nytt hobbyrom, og kos deg en masse med å pusle der inne i helgen:=)